Käännös tehty koneellisesti käyttäen Google Translatea

Lapsia leikkimässä Painotalon takana 1960-luvun loppupuolella. Riihimäen kaupunginmuseon kokoelmat.

Lasten kulttuurilauantai 24.9.2022

Riihimäen kaupunginmuseolla vietetään lauantaina 24.9.2022 klo 10−13 Lasten kulttuurilauantaita. Kulttuurilauantain ohjelmassa on vanhoja pihaleikkejä ja nostalginen askartelutyöpaja.

Sateen sattuessa pihaleikkien tilalla järjestetään opastettu näyttelykierros museossa. Sisäänpääsy ja osallistuminen työpajaan on kaikille alle 18-vuotiaille maksuton.

Riihimäen kaupunki on mukana kehittämistyössä, joka tähtää Unicefin Lapsiystävällinen kunta -tunnustukseen. Lapsen oikeuksien sopimuksen mukaisesti jokaisella lapsella on oikeus kulttuurielämyksiin ja itseilmaisuun.

Kehittämistyön tiimoilta lapsiperheille on tarjolla yhteistä kulttuuritoimintaa kerran kuukaudessa järjestettävissä kulttuurilauantai-tapahtumissa.

Lasten kulttuurilauantait tarjoavat laadukkaita lapsille suunnattuja työpajoja, teatteriesityksiä, museovierailuja ja muita kulttuuritapahtumia joka kuukausi maaliskuusta 2022 alkaen. Tapahtumatarjonta on pääosin maksutonta lapsille.

Lasten kulttuurilauantait järjestetään yhdessä paikallisten lapsiystävällisten kulttuurikohteiden ja Riihimäen kaupungin kulttuuri- ja tapahtumapalveluiden kanssa.